Benvolguts i benvolgudes col·legiats i col·legiades, Davant les controvèrsies sorgides en la nosologia, criteris de diagnòstic i terminologia relatius als retards i trastorns del desenvolupament de la Comunicació, la Parla i el Llenguatge oral i escrit (Reilly et al., 2014; Bishop et al., 2012), el Col·legi de Logopedes de Catalunya (CLC), amb el recolzament del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, s'ha proposat realitzar un estudi amb el mètode Delphi per tal de clarificar els criteris diagnòstics i la terminologia en ús en aquesta àrea. L'objectiu que tracta d'abordar l'estudi és el de consensuar entre professionals reconeguts amb experiència en trastorns del llenguatge una reconceptuació unificada i simplificadora de criteris i termes de diagnosi dels retards i trastorns del desenvolupament que corresponen a la Comunicació, Parla i Llenguatge oral i escrit. La tècnica Delphi és un mètode àmpliament acceptat de consens entre experts d'una determinada matèria (Hsu & Standford, 2007) i representa una eina metodològica per la resolució de problemes, planificació i predicció. Consisteix en un procés de diferents etapes o rondes, on cada ronda es dissenya en base als resultats de l'anterior, i on espera arribar a un mínim del 70% d'acord entre els participants. Per dur a terme i avançar aquest consens, se sol·licita la participació dels col·legiats que puguin estar interessats en aquest estudi. La tasca consisteix en reflexionar en base a la seva experiència i formació per oferir valoracions i propostes raonades sobre els criteris de diagnosi i la millor terminologia en referència als infants que presentin greus dificultats funcionals en la seva comunicació, parla i llenguatge. D'acord a la tècnica emprada, els participants es comprometrien a respondre de forma anònima el qüestionari al què accedirien a través de la pàgina web del CLC. Cal tenir en compte que aquest qüestionari consta de dues, o com a màxim tres rondes. Si estàs interessat en participar com a expert en l'estudi, pots accedir a la presentació detallada d'aquest i a l'enquesta de selecció que trobaràs a continuació. Esperem la vostra participació! Per qualsevol consulta o aclariment, ens podeu contactar a través de la direcció delphi2017.clc@gmail.com Referències - Bishop, D., et al. (2016). CATALISE: a multinational and multidisciplinary Delphi consensus study of problems with language development. Phase 2. Terminology. PeerJ Preprints 4, e2484v1. - Bishop, D. et al. (2016). CATALISE: a multinational and multidisciplinary Delphi consensus study. Identifying language impairments in children. PLoS One, 11(7), e0158753 - Bishop, D., et al. (2012). RALLI: An internet camapaing for raising awarness of Language learning impairments. Child Language teaching and Therapy 28(3), 259-262 - Hsu, C., & Standford, B. (2007). The Delphi Technique: Making sense of consensus. Practical Assessment, Research and Evaluation 12, 1-8 - Reilly, S., et al. (2014). Terminological debate over language impairment in children: Forward movement and sticking points. International Journal of Language and Communication Disorders 49(4), 452-462
REGISTRA'T

Gràcies, les dades de registre han estat rebudes correctament al CLC i hem enviat* les teves dades d'accés al correu-e que has indicat en el formulari.

Una vegada verificada pel CLC la teva identitat, rebràs un nou correu-e confirmant que ja pots accedir amb seguretat a les àrees restringides del web.

*Si no veus el missatge a la teva bústia d'entrada, revisa la carpeta de correu no dessitjat o d'altres.

Registrar-me
Al registrar-te, acceptes la Política de Privacitat del CLC i l'ús de galetes

* Registrant-te podràs accedir a totes les àrees restringides del web, veure-publicar ofertes a la borsa de treball del CLC i recuperar el teu mot de pas si l'oblides
Inicia sessió com usuari/a CLC Has oblidat la teva clau d'accés? 

Hem enviat un correu electrònic a l'adreça amb què et vares registrar que conté el teu mot de pas.

*Recorda que si no veus el missatge a la teva bústia d'entrada, revisa la carpeta de correu no dessitjat o d'altres.

Recuperar

Enviarem el teu mot de pas al correu-e amb el que et vares registrat.

Si no veus el missatge a la teva bústia d'entrada, revisa la carpeta de correu no dessitjat o d'altres.

inici > Notícies
NOTÍCIA DEL CLC > DETALL
23 de juny 2017
CRITERIS I TERMINOLOGIA APLICADA ALS TRASTORNS DEL LLENGUATGE
Benvolguts i benvolgudes col·legiats i col·legiades,

Davant les controvèrsies sorgides en la nosologia, criteris de diagnòstic i terminologia relatius als retards i trastorns del desenvolupament de la Comunicació, la Parla i el Llenguatge oral i escrit (Reilly et al., 2014; Bishop et al., 2012), el Col·legi de Logopedes de Catalunya (CLC), amb el recolzament del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, s'ha proposat realitzar un estudi amb el mètode Delphi per tal de clarificar els criteris diagnòstics i la terminologia en ús en aquesta àrea.

L'objectiu que tracta d'abordar l'estudi és el de consensuar entre professionals reconeguts amb experiència en trastorns del llenguatge una reconceptuació unificada i simplificadora de criteris i termes de diagnosi dels retards i trastorns del desenvolupament que corresponen a la Comunicació, Parla i Llenguatge oral i escrit.

La tècnica Delphi és un mètode àmpliament acceptat de consens entre experts d'una determinada matèria (Hsu & Standford, 2007) i representa una eina metodològica per la resolució de problemes, planificació i predicció. Consisteix en un procés de diferents etapes o rondes, on cada ronda es dissenya en base als resultats de l'anterior, i on espera arribar a un mínim del 70% d'acord entre els participants.

Per dur a terme i avançar aquest consens, se sol·licita la participació dels col·legiats que puguin estar interessats en aquest estudi. La tasca consisteix en reflexionar en base a la seva experiència i formació per oferir valoracions i propostes raonades sobre els criteris de diagnosi i la millor terminologia en referència als infants que presentin greus dificultats funcionals en la seva comunicació, parla i llenguatge. D'acord a la tècnica emprada, els participants es comprometrien a respondre de forma anònima el qüestionari al què accedirien a través de la pàgina web del CLC. Cal tenir en compte que aquest qüestionari consta de dues, o com a màxim tres rondes.

Si estàs interessat en participar com a expert en l'estudi, pots accedir a la presentació detallada d'aquest i a l'enquesta de selecció que trobaràs a continuació.

Esperem la vostra participació!

Per qualsevol consulta o aclariment, ens podeu contactar a través de la direcció delphi2017.clc@gmail.com




Referències
- Bishop, D., et al. (2016). CATALISE: a multinational and multidisciplinary Delphi consensus study of problems with language development. Phase 2. Terminology. PeerJ Preprints 4, e2484v1.

- Bishop, D. et al. (2016). CATALISE: a multinational and multidisciplinary Delphi consensus study. Identifying language impairments in children. PLoS One, 11(7), e0158753

- Bishop, D., et al. (2012). RALLI: An internet camapaing for raising awarness of Language learning impairments. Child Language teaching and Therapy 28(3), 259-262

- Hsu, C., & Standford, B. (2007). The Delphi Technique: Making sense of consensus. Practical Assessment, Research and Evaluation 12, 1-8

- Reilly, S., et al. (2014). Terminological debate over language impairment in children: Forward movement and sticking points. International Journal of Language and Communication Disorders 49(4), 452-462
Comparteix aquesta notícia