REGISTRA'T

Gràcies, les dades de registre han estat rebudes correctament al CLC i hem enviat* les teves dades d'accés al correu-e que has indicat en el formulari.

Una vegada verificada pel CLC la teva identitat, rebràs un nou correu-e confirmant que ja pots accedir amb seguretat a les àrees restringides del web.

*Si no veus el missatge a la teva bústia d'entrada, revisa la carpeta de correu no dessitjat o d'altres.

Registrar-me
Al registrar-te, acceptes la Política de Privacitat del CLC i l'ús de galetes

* Registrant-te podràs accedir a totes les àrees restringides del web, veure-publicar ofertes a la borsa de treball del CLC i recuperar el teu mot de pas si l'oblides
Inicia sessió com usuari/a CLC Has oblidat la teva clau d'accés? 

Hem enviat un correu electrònic a l'adreça amb què et vares registrar que conté el teu mot de pas.

*Recorda que si no veus el missatge a la teva bústia d'entrada, revisa la carpeta de correu no dessitjat o d'altres.

Recuperar

Enviarem el teu mot de pas al correu-e amb el que et vares registrat.

Si no veus el missatge a la teva bústia d'entrada, revisa la carpeta de correu no dessitjat o d'altres.

inici > publicacions > Eines d'avaluació
EINES D'AVALUACIÓ INTERDISCIPLINÀRIES

PRODISCAT: PROTOCOL de DETECCIÓ i ACTUACIÓ en la DISLÈXIA
Àmbit sanitari (dirigit a pediatres)
L’ objectiu del present protocol és suggerir a l’Equip de Pediatria una eina ràpida i acurada de detecció de signes de risc per a la Dislèxia Evolutiva.

Proposem fer unes preguntes significatives, coincidint amb les revisions periòdiques, de tal manera que una resposta majoritària positiva aconselli al pediatra la derivació al Logopeda/Neuropsicòleg/Psicopedagog, establint una xarxa professional de qualitat que vetlli per a l’atenció de les necessitats de la població infanto-juvenil.

Com que el tractament és més efectiu si comença en les primeres etapes del desenvolupament del llenguatge, és fonamental poder detectar de manera precoç el risc de la Dislèxia Evolutiva o bé la seva presència, segons l’edat del nen.

No ha de sorprendre que les preguntes semblin massa senzilles per a cada grup d’edat, ja que cal que detectin els nens amb dificultats significatives.

Descarrega el Prodiscat Pediàtric així com el full de validació i les instruccions

Àmbit educatiu (Dirigit a docents)
La dislèxia és un trastorn d’aprenentatge que afecta principalment les habilitats implicades en la lectura fluent de les paraules i en la seva escriptura, en absència d’alteracions neurològiques i/o sensorials que ho justifiquin i havent rebut prèviament oportunitats escolars per al seu aprenentatge.

Els protocols PRODISCAT tenen com a objectiu poder observar i detectar precoçment els nens que presenten dificultats en l’aprenentatge de la llengua escrita de cara a poder intervenir-hi també al més aviat possible tant per redreçar l’aprenentatge com, si es tracta d’alumnes més grans, per oferir els suports necessaris per assegurar el seu progrés tant acadèmic com emocional.

Aquests protocols estan adreçats a mestres i professors perquè són els professionals que millor poden observar i detectar els problemes en l’aprenentatge, en general, i donar el suport de forma adequada en la llengua escrita.

Tots aquests protocols estan publicats pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i elaborats pel Col·legi de Logopedes de Catalunya (CLC).

Descarrega els protocols de detecció i actuació en la dislèxia a l’àmbit educatiu en format pdf

TAULA DE DETECCIÓ DE SIGNES D’ALERTA EN EL DESENVOLUPAMENT COMUNICATIU (Dirigida a Pediatres)
Aquesta Taula de Detecció de Signes d'Alerta en el Desenvolupament Comunicatiu, ha estat elaborada per el CLC perquè sigui un complement de l’apartat signes d’alerta de la Taula de Desenvolupament Psicomotor dels protocols de medicina preventiva a l’edat pediàtrica, del programa de seguiment del nen sa. L’objectiu d’aquesta Taula és facilitar la tasca dels pediatres en la detecció precoç dels signes d'alerta comunicatius.

PROTOCOLS D'EXPLORACIÓ INTERDISCIPLINÀRIA OROFACIAL (Dirigits a logopedes, odontòlegs, otorinolaringòlegs i pediatres)
El Protocol d'Exploració Interdisciplinària Orofacial per a Nens i Adolescents és una eina útil i senzilla que possibilita la detecció d'alteracions morfològiques i/o funcionals del sistema estomatognàtic i facilita la derivació i la interrelació entre pediatres, otorinolaringòlegs, logopedes i odontòlegs.

El Protocol d'Exploració Interdisciplinària Orofacial per a Adults és una eina útil per a la detecció i el diagnòstic inicial de les disfuncions orofacials, així com per a la interrelació entre metges generalistes, otorinolaringòlegs, logopedes i odontòlegs. Ha estat desenvolupat en conjunt per un equip d’ortodontistes, otorinolaringòlegs i logopedes.