Vés al contingut

Declaració de posicionaments i bones pràctiques en l'exercici professional de la logopèdia

El logopeda és el professional sanitari competent per a l’avaluació, el diagnòstic i el tractament rehabilitador i de manteniment dels trastorns del llenguatge, inclosa l’afàsia.

El CLC impulsa la recerca sobre la prevalença, l’avaluació i la intervenció en l’afàsia, i promou el desenvolupament d’instruments adaptats a la llengua i la cultura del nostre entorn.

El CLC defensa un abordatge interdisciplinari i basat en proves científiques, centrat en la persona i la seva realitat comunicativa, amb la col·laboració de les famílies i altres professionals sanitaris. Aconsella evitar l’ús de pràctiques mancades d’evidència científica o allunyades dels estàndards actuals de qualitat assistencial.

Intervencions no recomanades

En el moment de publicació d’aquest document no es coneixen intervencions no recomanades per la literatura científica. Lògicament, el CLC considera que no és recomanable l’aplicació de tractaments sense una evidència científica contrastada o un sòlid coneixement professional.