Declaració de posicionaments i bones pràctiques en l'exercici professional de la logopèdia
16. Trastorns de l'alimentació pediàtrics
Descarrega el capítolEl logopeda és el professional sanitari competent per a l’avaluació, el diagnòstic, la intervenció i el manteniment dels trastorns de l’alimentació pediàtrica, especialment quan hi ha alteracions de la deglució o del desenvolupament de les habilitats alimentàries.
El CLC impulsa la recerca sobre la prevalença, l’impacte funcional, l’avaluació i la intervenció en els trastorns de l’alimentació pediàtrica, promou la creació d’instruments adaptats al context lingüístic i cultural en català i castellà.
El CLC defensa un abordatge interdisciplinari i especialitzat, coordinat amb professionals de la medicina, la psicologia, la nutrició i la logopèdia, per garantir una intervenció integral basada en l’evidència.
Requisits d'alta
Per valorar l'estat funcional del pacient en el moment de l'alta, es realitza una nova avaluació amb les mateixes proves i escales de la valoració inicial i s'informa del resultat obtingut després del procés d'intervenció.
Per a aquesta valoració es tindran en compte aspectes de funcionalitat, així com el criteri mèdic d'estabilització i pronòstic, segons les comorbiditats presents.
Es considera que el tractament pot finalitzar quan l'avaluació integral informa que l'estat del pacient ha millorat en el seu grau de severitat. O bé quan:
- Les tasques del tractament són de naturalesa repetitiva i ja no suposen canvis en les capacitats, o el pacient no requereix un seguiment constant per completar-les.
- El pacient ha aconseguit el nivell més alt de capacitat funcional possible, ja que no s'observen millores.
- Els progressos terapèutics han satisfet els requeriments nutricionals i han disminuït el risc de sobreinfecció respiratòria.