Declaració de posicionaments i bones pràctiques en l'exercici professional de la logopèdia
8. Trastorns del desenvolupament de l'aprenentatge
Descarrega el capítolEl logopeda és el professional sanitari competent per a l’avaluació, el diagnòstic i la intervenció en els trastorns del desenvolupament de l’aprenentatge, des d’una perspectiva integral del llenguatge i la cognició.
El CLC impulsa la recerca sobre la prevalença, l’impacte funcional i la creació d’instruments d’avaluació i intervenció adaptats als trastorns del desenvolupament de l’aprenentatge.
El CLC defensa un abordatge interdisciplinari dels trastorns del desenvolupament de l’aprenentatge, basat en l’evidència i lliure de pràctiques sense suport científic.
Codificació CIF
| Capítol | Codi i descripció |
|---|---|
| FUNCIONS CORPORALS | |
| b1 Funcions mentals específiques | b168 Funcions mentals del llenguatge b172 Funcions relacionades amb el càlcul |
| ACTIVITATS I PARTICIPACIÓ | |
| d1 Aprenentatge i aplicació del coneixement | d140 Aprendre a llegir d145 Aprendre a escriure d150 Aprendre a calcular |
| d166 Llegir d169 Escriure d172 Calcular | |
| d3 Comunicació | d325 Comunicació-recepció de missatges escrits |
| d345 Missatges escrits | |
| d8 Àrees principals de la vida | d815 Educació preescolar d820 Educació escolar d825 Formació professional d830 Educació superior d840 Aprenentatge (preparació per al treball) d845 Aconseguir, mantenir i finalitzar una feina |
| FACTORS AMBIENTALS | |
| e1. Productes i tecnologia | e130 Productes i tecnologies per a l’educació |
| e3 Suport i relacions | e310 Familiars propers e355 Professionals de la salut e360 Altres professionals |
| e5. Serveis, sistemes i polítiques | e585 Serveis, sistemes i polítiques d’educació i formació |