Vés al contingut

Declaració de posicionaments i bones pràctiques en l'exercici professional de la logopèdia

8. Trastorns del desenvolupament de l'aprenentatge

Descarrega el capítol

El logopeda és el professional sanitari competent per a l’avaluació, el diagnòstic i la intervenció en els trastorns del desenvolupament de l’aprenentatge, des d’una perspectiva integral del llenguatge i la cognició.

El CLC impulsa la recerca sobre la prevalença, l’impacte funcional i la creació d’instruments d’avaluació i intervenció adaptats als trastorns del desenvolupament de l’aprenentatge.

El CLC defensa un abordatge interdisciplinari dels trastorns del desenvolupament de l’aprenentatge, basat en l’evidència i lliure de pràctiques sense suport científic.

Codificació CIF

CapítolCodi i descripció
FUNCIONS CORPORALS
b1 Funcions mentals específiquesb168 Funcions mentals del llenguatge
b172 Funcions relacionades amb el càlcul
ACTIVITATS I PARTICIPACIÓ
d1 Aprenentatge i aplicació del coneixementd140 Aprendre a llegir 
d145 Aprendre a escriure
d150 Aprendre a calcular
d166 Llegir
d169 Escriure
d172 Calcular
d3 Comunicaciód325 Comunicació-recepció de missatges escrits
d345 Missatges escrits
d8 Àrees principals de la vidad815 Educació preescolar
d820 Educació escolar
d825 Formació professional
d830 Educació superior
d840 Aprenentatge (preparació per al treball)
d845 Aconseguir, mantenir i finalitzar una feina
FACTORS AMBIENTALS
e1. Productes i tecnologiae130 Productes i tecnologies per a l’educació
e3 Suport i relacionse310 Familiars propers
e355 Professionals de la salut
e360 Altres professionals
e5. Serveis, sistemes i polítiquese585 Serveis, sistemes i polítiques d’educació i formació