Vés al contingut

Declaració de posicionaments i bones pràctiques en l'exercici professional de la logopèdia

8. Trastorns del desenvolupament de l'aprenentatge

Descarrega el capítol

El logopeda és el professional sanitari competent per a l’avaluació, el diagnòstic i la intervenció en els trastorns del desenvolupament de l’aprenentatge, des d’una perspectiva integral del llenguatge i la cognició.

El CLC impulsa la recerca sobre la prevalença, l’impacte funcional i la creació d’instruments d’avaluació i intervenció adaptats als trastorns del desenvolupament de l’aprenentatge.

El CLC defensa un abordatge interdisciplinari dels trastorns del desenvolupament de l’aprenentatge, basat en l’evidència i lliure de pràctiques sense suport científic.

Avaluació de la participació, activitats i qualitat de vida

Cal tenir en compte l'impacte funcional i el rendiment en les proves a l'hora d'identificar les necessitats de l’infant. L’avaluació de l’impacte dels TDAp en la vida dels pacients requereix una atenció específica en les entrevistes amb el pacient i el seu entorn. En el moment de publicació d’aquest document, no es coneixen proves d’autoavaluació relacionades amb aquests aspectes.