Declaració de posicionaments i bones pràctiques en l'exercici professional de la logopèdia
6. Trastorns de l'espectre autista
Descarrega el capítolEl logopeda és el professional sanitari competent per al cribratge, l’avaluació, el diagnòstic i la intervenció en les dificultats de comunicació, interacció i alimentació relacionades amb l’autisme, i ha de comptar amb una formació actualitzada, especialitzada i basada en l’evidència.
El CLC impulsa la recerca sobre la prevalença, el cribratge, l’avaluació funcional, la qualitat de vida i la intervenció logopèdica en l’autisme, promou el desenvolupament d’instruments adaptats lingüísticament i culturalment.
El CLC defensa un abordatge interdisciplinari, centrat en la persona i la seva família, que reconegui el valor de la neurodiversitat. Aconsella evitar l’ús de pràctiques mancades d’evidència científica o allunyades dels estàndards actuals de qualitat assistencial.
Orientacions per a després de l'alta
Les persones amb TEA poden necessitar suport en moments clau de la vida (entrada a l'escola, adolescència, accés al món laboral) per gestionar nous reptes socials i comunicatius. Per tant, és habitual que el suport logopèdic sigui intermitent al llarg de la vida i s’adapti a cada etapa. Després de donar l'alta, es recomana una supervisió periòdica per garantir que no hi hagi regressions i identificar possibles necessitats noves.