Declaració de posicionaments i bones pràctiques en l'exercici professional de la logopèdia
4. Trastorns lingüístico-cognitius adquirits
Descarrega el capítolEl logopeda és el professional sanitari competent per a la prevenció, el diagnòstic i la intervenció en els trastorns lingüístico-cognitius adquirits, i ha de mantenir una formació especialitzada i actualitzada per atendre les necessitats específiques de persones amb deteriorament cognitiu, demències o fragilitat associada a l’edat.
El CLC impulsa la recerca per conèixer-ne la prevalença local, per desenvolupar instruments d’avaluació adaptats als contextos lingüístics i culturals, i per establir intervencions basades en l’evidència científica, orientades a millorar la comunicació i la qualitat de vida de les persones afectades.
El CLC defensa un abordatge interdisciplinari per garantir una atenció integral, amb la coordinació de logopedes, neuròlegs, geriatres, rehabilitadors, psicòlegs, treballadors socials, infermers i altres professionals, i promou la formació en conversa assistida per a una millor interacció amb pacients fràgils o amb limitacions comunicatives.
Citació
Com citar aquest document:
- Vancouver: Col·legi de Logopedes de Catalunya. Trastorns lingüístico-cognitius adquirits. A: Col·legi de Logopedes de Catalunya. Declaració de posicionaments i bones pràctiques en l’exercici professional de la logopèdia. Barcelona: CLC; 2025. p. 84-103. Disponible a: https://www.clc.cat
- APA: Col·legi de Logopedes de Catalunya. (2025). Trastorns lingüístico-cognitius adquirits. A Declaració de posicionaments i bones pràctiques en l’exercici professional de la logopèdia (pp. 84-103). Col·legi de Logopedes de Catalunya. https://www.clc.cat