Vés al contingut

Declaració de posicionaments i bones pràctiques en l'exercici professional de la logopèdia

5. Trastorns del llenguatge infantil

Descarrega el capítol

El logopeda és el professional sanitari competent per a l’avaluació, el diagnòstic, la prevenció, la intervenció i el manteniment de les funcions comunicatives en els trastorns del llenguatge infantil, i ha de comptar amb formació específica i actualitzada per garantir una pràctica clínica rigorosa i ètica.

El CLC promou la recerca sobre la prevalença, l’avaluació i la intervenció en els trastorns del llenguatge infantil, impulsa el desenvolupament i l’adaptació d’instruments d’avaluació i intervenció en català i castellà i en coherència amb el context cultural i educatiu.

El CLC defensa un abordatge interdisciplinari i basat en l’evidència per al tractament dels trastorns del llenguatge infantil, amb la col·laboració de les famílies, l’escola i altres professionals sanitaris.

Codificació CIF

Capítol Codi i descripció
FUNCIONS CORPORALS
b1. Funcions mentalsb117 Funcions intel·lectuals
b122 Funcions psicosocials globals
b140 Funcions de l'atenció
b156 Funcions de la percepció
b1560 Percepció auditiva
b1561 Percepció visual
b1565 Percepció visuoespacial
b167 Funcions mentals del llenguatge
b1670 Recepció de llenguatge
b16700 Recepció de llenguatge oral
b16701 Recepció de llenguatge escrit
b16702 Recepció del llenguatge de signes
b16708 Recepció del llenguatge, altres especificades
b16709 Recepció del llenguatge, no especificades
b1671 Expressió de llenguatge
b16710 Expressió de llenguatge oral
b16711 Expressió de llenguatge escrit
b16712 Expressió de llenguatge de signes
b16718 Expressió de llenguatge, altres especificades
b16719 Expressió de llenguatge, no especificades
b1672 Funcions integradores del llenguatge
b1678 Funcions mentals del llenguatge, altres especificades
b1679 Funcions mentals del llenguatge, no especificades
b2. Funcions sensorials i dolorb230 Funcions auditives
b2300 Detecció de sons
b2301 Discriminació de sons
b2304 Discriminació de la parla
b3. Funcions de la veu i la parlab330 Funcions relacionades amb la fluïdesa i el ritme de la parla
b3302 Velocitat de la parla
b340 Funcions alternatives de vocalització
ACTIVITATS I PARTICIPACIÓ
d1. Aprenentatge i aplicació del coneixementd110 Mirar
d115 Escoltar
d130 Copiar
d133 Adquirir el llenguatge
d135 Repetir
d137 Adquirir conceptes
d140 Aprendre a llegir
d145 Aprendre a escriure
d166 Llegir
d170 Escriure
d2. Tasques i demandes generalsd2100 Portar a terme una tasca senzilla
d3. Comunicaciód310 Comunicació-recepció de missatges parlats
d315 Comunicació-recepció de gestos corporals
d325 Comunicació-recepció de missatges escrits
d330 Parlar
d340 Producció de missatges en llenguatge de signes convencional
d345 Missatges escrits
d350 Conversa
d355 Discussió
d360 Utilització de dispositius i tècniques de comunicació
d9. Vida comunitària, social i cívicad920 Temps lliure i oci
FACTORS AMBIENTALS
e1. Productes i tecnologiae125 Productes i tecnologies per la comunicació
e5. Serveis, sistemes i polítiquese5800 Serveis sanitaris