Declaració de posicionaments i bones pràctiques en l'exercici professional de la logopèdia
5. Trastorns del llenguatge infantil
Descarrega el capítolEl logopeda és el professional sanitari competent per a l’avaluació, el diagnòstic, la prevenció, la intervenció i el manteniment de les funcions comunicatives en els trastorns del llenguatge infantil, i ha de comptar amb formació específica i actualitzada per garantir una pràctica clínica rigorosa i ètica.
El CLC promou la recerca sobre la prevalença, l’avaluació i la intervenció en els trastorns del llenguatge infantil, impulsa el desenvolupament i l’adaptació d’instruments d’avaluació i intervenció en català i castellà i en coherència amb el context cultural i educatiu.
El CLC defensa un abordatge interdisciplinari i basat en l’evidència per al tractament dels trastorns del llenguatge infantil, amb la col·laboració de les famílies, l’escola i altres professionals sanitaris.
Objectius
Els objectius generals de la rehabilitació dels trastorns del llenguatge són:
- Potenciar l'adquisició d’un grau de competència lingüística que permeti la comunicació, la socialització, l’aprenentatge i el desenvolupament personal i emocional.
- Desenvolupar les habilitats lingüístiques en l’àmbit oral i escrit de les persones amb TDL o TL al seu màxim potencial.
- Ensenyar estratègies a les persones amb trastorns del llenguatge i al seu entorn per reduir l’impacte de les seves dificultats en la comunicació i millorar la seva inclusió escolar, social i laboral.
- Donar suport a les escoles per incorporar estratègies al currículum per afavorir l’aprenentatge i l’ús del llenguatge dels infants amb TL i TDL.
- Donar suport a les famílies dels infants amb un TL o TDL incipient per dur a terme una estimulació del llenguatge adequada.