Declaració de posicionaments i bones pràctiques en l'exercici professional de la logopèdia
5. Trastorns del llenguatge infantil
Descarrega el capítolEl logopeda és el professional sanitari competent per a l’avaluació, el diagnòstic, la prevenció, la intervenció i el manteniment de les funcions comunicatives en els trastorns del llenguatge infantil, i ha de comptar amb formació específica i actualitzada per garantir una pràctica clínica rigorosa i ètica.
El CLC promou la recerca sobre la prevalença, l’avaluació i la intervenció en els trastorns del llenguatge infantil, impulsa el desenvolupament i l’adaptació d’instruments d’avaluació i intervenció en català i castellà i en coherència amb el context cultural i educatiu.
El CLC defensa un abordatge interdisciplinari i basat en l’evidència per al tractament dels trastorns del llenguatge infantil, amb la col·laboració de les famílies, l’escola i altres professionals sanitaris.
Intervencions preventives
Els logopedes han d’anar més enllà del rol correctiu tradicional i assumir més protagonisme en la prevenció dels trastorns del llenguatge i de la comunicació. En aquest sentit, han d’orientar i assessorar les famílies, mestres i pediatres en el cribratge per a la detecció com més aviat millor dels infants que requereixen una avaluació més acurada i, si escau, una posterior intervenció.
El CLC aconsella a professionals clínics, investigadors i estudiants fer estudis d’actuacions preventives respecte dels trastorns del llenguatge.