Declaració de posicionaments i bones pràctiques en l'exercici professional de la logopèdia
5. Trastorns del llenguatge infantil
Descarrega el capítolEl logopeda és el professional sanitari competent per a l’avaluació, el diagnòstic, la prevenció, la intervenció i el manteniment de les funcions comunicatives en els trastorns del llenguatge infantil, i ha de comptar amb formació específica i actualitzada per garantir una pràctica clínica rigorosa i ètica.
El CLC promou la recerca sobre la prevalença, l’avaluació i la intervenció en els trastorns del llenguatge infantil, impulsa el desenvolupament i l’adaptació d’instruments d’avaluació i intervenció en català i castellà i en coherència amb el context cultural i educatiu.
El CLC defensa un abordatge interdisciplinari i basat en l’evidència per al tractament dels trastorns del llenguatge infantil, amb la col·laboració de les famílies, l’escola i altres professionals sanitaris.
Codificació CIF
| Capítol | Codi i descripció |
|---|---|
| FUNCIONS CORPORALS | |
| b1. Funcions mentals | b117 Funcions intel·lectuals b122 Funcions psicosocials globals |
| b140 Funcions de l'atenció | |
| b156 Funcions de la percepció b1560 Percepció auditiva b1561 Percepció visual b1565 Percepció visuoespacial | |
| b167 Funcions mentals del llenguatge b1670 Recepció de llenguatge b16700 Recepció de llenguatge oral b16701 Recepció de llenguatge escrit b16702 Recepció del llenguatge de signes b16708 Recepció del llenguatge, altres especificades b16709 Recepció del llenguatge, no especificades b1671 Expressió de llenguatge b16710 Expressió de llenguatge oral b16711 Expressió de llenguatge escrit b16712 Expressió de llenguatge de signes b16718 Expressió de llenguatge, altres especificades b16719 Expressió de llenguatge, no especificades b1672 Funcions integradores del llenguatge b1678 Funcions mentals del llenguatge, altres especificades b1679 Funcions mentals del llenguatge, no especificades | |
| b2. Funcions sensorials i dolor | b230 Funcions auditives b2300 Detecció de sons b2301 Discriminació de sons b2304 Discriminació de la parla |
| b3. Funcions de la veu i la parla | b330 Funcions relacionades amb la fluïdesa i el ritme de la parla b3302 Velocitat de la parla |
| b340 Funcions alternatives de vocalització | |
| ACTIVITATS I PARTICIPACIÓ | |
| d1. Aprenentatge i aplicació del coneixement | d110 Mirar d115 Escoltar |
| d130 Copiar d133 Adquirir el llenguatge d135 Repetir d137 Adquirir conceptes d140 Aprendre a llegir d145 Aprendre a escriure | |
| d166 Llegir d170 Escriure | |
| d2. Tasques i demandes generals | d2100 Portar a terme una tasca senzilla |
| d3. Comunicació | d310 Comunicació-recepció de missatges parlats d315 Comunicació-recepció de gestos corporals d325 Comunicació-recepció de missatges escrits |
| d330 Parlar d340 Producció de missatges en llenguatge de signes convencional d345 Missatges escrits | |
| d350 Conversa d355 Discussió d360 Utilització de dispositius i tècniques de comunicació | |
| d9. Vida comunitària, social i cívica | d920 Temps lliure i oci |
| FACTORS AMBIENTALS | |
| e1. Productes i tecnologia | e125 Productes i tecnologies per la comunicació |
| e5. Serveis, sistemes i polítiques | e5800 Serveis sanitaris |