Declaració de posicionaments i bones pràctiques en l'exercici professional de la logopèdia
5. Trastorns del llenguatge infantil
Descarrega el capítolEl logopeda és el professional sanitari competent per a l’avaluació, el diagnòstic, la prevenció, la intervenció i el manteniment de les funcions comunicatives en els trastorns del llenguatge infantil, i ha de comptar amb formació específica i actualitzada per garantir una pràctica clínica rigorosa i ètica.
El CLC promou la recerca sobre la prevalença, l’avaluació i la intervenció en els trastorns del llenguatge infantil, impulsa el desenvolupament i l’adaptació d’instruments d’avaluació i intervenció en català i castellà i en coherència amb el context cultural i educatiu.
El CLC defensa un abordatge interdisciplinari i basat en l’evidència per al tractament dels trastorns del llenguatge infantil, amb la col·laboració de les famílies, l’escola i altres professionals sanitaris.
Orientació interdisciplinària
Respecte a la composició de l'equip, la majoria de les guies relacionades amb la rehabilitació dels trastorns del desenvolupament del llenguatge contemplen la necessitat que l'abordatge terapèutic es realitzi en equips interdisciplinaris. Així, sota la coordinació dels logopedes s’espera el concurs de metges pediatres, rehabilitadors, foniatres i psiquiatres i professionals de la psicologia, la pròtesi auditiva, l’educació i el treball social.