Declaració de posicionaments i bones pràctiques en l'exercici professional de la logopèdia
5. Trastorns del llenguatge infantil
Descarrega el capítolEl logopeda és el professional sanitari competent per a l’avaluació, el diagnòstic, la prevenció, la intervenció i el manteniment de les funcions comunicatives en els trastorns del llenguatge infantil, i ha de comptar amb formació específica i actualitzada per garantir una pràctica clínica rigorosa i ètica.
El CLC promou la recerca sobre la prevalença, l’avaluació i la intervenció en els trastorns del llenguatge infantil, impulsa el desenvolupament i l’adaptació d’instruments d’avaluació i intervenció en català i castellà i en coherència amb el context cultural i educatiu.
El CLC defensa un abordatge interdisciplinari i basat en l’evidència per al tractament dels trastorns del llenguatge infantil, amb la col·laboració de les famílies, l’escola i altres professionals sanitaris.
Avaluació del context
La recollida d’informació sobre l’infant i el seu entorn ha de servir per a la identificació d’obstacles i de facilitadors contextuals que ajudaran el logopeda a determinar el potencial d'ús efectiu de tècniques i estratègies compensatòries. Fent servir els codis CIF que poden suposar factors facilitadors o dificultats, trobem l’ús de productes i tecnologia per a la comunicació (e125) i els serveis sanitaris (e5800).
El CLC aconsella a professionals clínics, investigadors i estudiants fer estudis per a la creació d’instruments d’avaluació en català i castellà de les necessitats de la persona i el seu context.